28 Haziran 2014 Cumartesi

Peri'nin nestesi (listesi)

Şubat itibariyle işsiz ve evde olduğum için bu yaz Peri de okula gitmeyecek. Zaten geçen yaz üzülüyordum tatilde bile çocuk okula gitmek zorunda kaldı diye. Evde daha çok vakit geçirmesini tercih ediyorum şu anda. Şimdiden okuldan bıkacak yavrucak diye düşünüyorum ki geçen yaz biraz sıkıntılı geçti zaten okulda.

13 Haziran'da okul tatile girdi. Okula giderken kahvaltı ve öğle yemeğini orada yiyordu. Evde kalınca düzen biraz değişti tabii. Topluluk halinde hareket ederken daha uyumlu davranıyordu ama evde kendi borusunu öttürmeye çalıştı bizim Peri kız.

İlk iki gün biraz sinir harbi yaşadık yemek saatlerinde. Hatta eşimi arayıp yok bu olmayacak, ya okula gitsin ya da ben kafayı yerim bu yaz diye de dellendim bir an. Sonra biraz uzaklaşıp sakinleştim ve ne yapabilirim diye düşündüm. Elimde kağıt kalemle geri döndüm.

Okulda kitap günü, film günü, sürpriz günü vs. gibi çocuklara özel günler belirlenmişti ve bir liste ile hangi gün hangi çocuğun nesi var takip ediyorduk. Her sabah kalkıp soruyordu "Anne nesteye bir bak bakalım, bugün ne günüymüş?"

İşte buradan yola çıkarak bir yaz programı yapalım dedim Peri'ye. Listeyi kendisinin hazırlamasını istedim. Verdim kağıdı eline. Üçe böldük kağıdı. Sabah-öğlen-akşam. Ben yazısını yazdım o da resimlerle destekledi :)





Birebir uyamasak da bu liste bir nebze düzene soktu günümüzü. En azından yemek vakti deyince gelip listesine bakıyor ve itiraz etmiyor. Çünkü her şeye itiraz etme kapasitesi çook yüksek bu aralar. Bu yaz hakkımızda hayırlısı diyorum biz ve bizim durumdakilere :)

Hiç yorum yok: