8 Haziran 2014 Pazar

Zatürre!!!

Nisan sonu, o kadar koşturmaca ve aktivitenin üzerine,  tam da 23 Nisan günü planlarımı alt üst eden bir hastalığa yakalandım: Zatürre

Tabii ben bunu ertesi gün öğrendim. 23 Nisan'da aktivitelerden geri kalmamak adına önce acile iğne yaptırmaya sonra da özgürlük parkına gittik. Ben bütün gün oturdum, kız önde baba arkada koşturdular :)
Bir şey daha öğrendim, ben Zatürre hakkında hiç bir şey bilmiyormuşum!

O aralar boyun ve baş ağrısı çekiyor, hatta fizik tedavi için gün bekliyordum. Artan vücut ağrılarımı da buna yormuştum. Grip değildim, boğazım ağrımıyordu, öksürmüyordum. Ama ağrıdan duramıyor, geceleri uyuyamayıp kalkıp ağrı kesici alıyordum. 24 Nisan'da dahiliyeye gittim. bir gün önce yapılan kan testlerini de götürdüm. Karaciğer enzimlerim yüksekti. Kolestaz geçmişim de olunca korktum açıkçası. Doktor da hepatit olabileceğini düşünüp, önce akciğer röntgeni ardından tüm batın ultrasonu istedi. Akciğer filminden zatürre olduğum anlaşıldı. Ama enzimlerin neden yükseldiği anlaşılamadı. 2-3 güne bir kontrole gittim o ara. Ultrasonda yine bakıldı ama karaciğerde bir sorun görünmüyordu. Zatürre tedavisi yanıt verdi antibiyotiğe, düzelme başladı. Bolca dinlenme, iyi beslenme (protein ağırlıklı), bol sıvı tüketimi. Bakteriyel olduğu için antibiyotikle tedavi mümkün, virütik olanda kendi kendine geçmesini beklemek gerekiyormuş.

O ara ev ahalisi için de korktum tabii. Doktora defalarca sordum evdekilere bulaşır mı diye. Peri gece kalkıp yanımıza geldiğinden ben o ara salonda yattım. Zatürre aslında kolay bulaşan bir şey değilmiş. Tamam bakteri bulaşıyor ama zatürre yapmıyor illa. Peri'nin doktorunu da aradım. Ne yapalım, yeniden aşılatalım mı, nasıl koruyayım diye. Hiç korkmayın sadece çok haşır neşir olmayın şu aralar, en fazla üst solunum yolu enfeksiyonu olur, dedi. Yeni doğanlar ve yaşlılar için risk büyükmüş. Bizim yaş grubunun zatürre olması da pek sık görülen bir şey değilmiş. Hele de benimki gibi karaciğer enzimlerinin yüksek seyrettiği hasta 4-5 tane görmüş doktor, onlardan biri de benmişim! Nadir bulunan şeyler bulur beni genelde malesef.

Zatürreyi gripten hallice bir şey sanan ben o ara dayak yemişten beter olup haftalarca kendime gelemeyince, Meningogok için de konuştum Peri'nin doktoru ile. Pnömokok için aşılandı tamam ama meningokok için bir korumamız yok. Önce benim iyileşmem gerektiğini söyledi doktor. Çünkü evde zaten bir hastalık varken bir başka virüsü ortama sokmak yanlış olurmuş. Okulu haftaya bitiyor ilk iş aşılatmaya götüreceğim Peri'yi. Yarın hem randevu hem de çocuk felci hakkında çıkan söylentileri de sormak için arayacağım.

Zatürre hakkında http://www.zaturre.gen.tr/ sitesinden detaylı bilgi alabilirsiniz. Ama kişiden kişiye de farklılık gösteriyor. Benimki daha başında farkedildi. Öksürük vs. teşhisten sonra başladı. Şanslıymışım demek ki :)

Herkese sağlıklı günler...

Hiç yorum yok: