19 Eylül 2014 Cuma

Ovmaç

Ya da "oğmaç" da deniyordu sanırım söylenişe göre. Belki bilmeyen vardır bu pratik kahvaltıyı diye paylaşayım istedim. Peri kahvaltı etmeyi sever ama peyniri yemez. Kaşar peynir yedirebildim ilk kez o da hamur kalıplarıyla hayvan ve taşıt figürleri keserek oldu. Sonra da ovmaç sayesinde bayaz peynir yedi. Ama tabii istenilen peynir konabilir.

Bayat ekmekleri değerlendirmek için de uygun, hatta bayat ekmekle daha güzel olur. Köyde açık ekmekle yaparlardı bunu. Arada ağıza gelen  kıtırlaşmış ekmeğin keyfini unutamam :)

 Ekmeği gelişigüzel parçalıyoruz. Ben Peri'ye büyük gelmeyecek şekilde ayarlıyorum.


 Önce biraz tereyağında ekmekleri hafif kıtırlaştırıyoruz. Sağı solu pembeleşince daha lezzetli oluyor.

 Ben de evde beyaz peynir olmadığından kaşar kullandım bu sefer.

 Sürekli karıştırıyoruz malzemeyi ekledikten sonra. Ekmeklerin yumurtaya bulanmasını sağlıyoruz.

 Piştikçe toparlanıyor top top oluyor.

 Veee... Hazır

Afiyetle yiyoruz :)

Hiç yorum yok: