1 Aralık 2014 Pazartesi

Evde Slime Eğlencesi

Bir süredir yabancı sitelerden takip edip evde uygulamak istediğim bir aktivite vardı: Slime

Bunun Türkçesi "balçık, sümük" oluyor. Hayalet Avcıları nesli bilir "Slimer"ı. O sümüksü yapışkan nesneyi evde eğlence haline getirmek için bir formül bulunmuş. Pek çok çeşidi var. Ben Peri'ye cazip geleceğini düşündüğümden ve evde hala Frozen etkisi sürdüğünden mavi tonlarda ve parlak bir slime yapmayı düşündüm.

Simli yapıştırıcı bulamadım ilk başta. Civardaki büyük bir kırtasiyeden de sorup yok denince umudu kesip şeffaf tutkal ve sim ile yapayım diyordum ki o kırtasiyenin arka raflarında tam da istediğim gibi tutkallar buldum.



Evde Borax vardı zaten. Eczanemize getirtmiştim bir ara, temizlikte kullanmak için. Aktarlarda da bulunduğunu duydum.

Malzemeler tamam olunca akşam Peri'nin gelmesini bekledim hazırlamak için. Yemekten önce yapıma başladık. Tarif baktığım siteler hep ingilizce olduğundan ölçüler de onların birimleri ileydi. Ben yine bildiğimi okuyup göz kararı ilerledim her zaman olduğu gibi.




Bazı siteler sıcak su bazıları normal yazmıştı ben sıcak kullanmaya karar verdim. Bir kahve fincanı kadar sıcak su koydum kaba. Bir tatlı kaşığı Borax ekleyip karıştırdık.



3 tane 50ml'lik yapıştırıcım vardı. Üçünü de kullandık. Şişelerin dibini alabilmek için kesmek zorunda kaldım. İyice sıyırdım yapışkanları Peri de karıştırdı sürekli. Çok cıvık olduğunu görünce suyu fazla kaçırdım sanırım deyip bir tatlı kaşığı daha Borax ilave ettim. Extradan biraz da mor sim ekledim.







Ve yoğurma faslı başladı. Biraz Peri biraz ben derken ve biz bu işi kotaramadık diye düşünürken balçığımız kıvam almaya başladı. Artık o cıvık vıcık halinden, ele yapışmayan daha mıncıklanası bir forma dönüştü.




Tekrar tekrar oynamak mümkün ama kapaklı bir kavanozda muhafaza etmek gerekir. Çok da dekoratif duruyor zaten :)




Sakal yapmış kendine :)

Sonrasında oynamak çok eğlenceli. Islak bir hissi var ama ele yapışmıyor. Düştüğü yapıştığı yerden de kuruyunca rahatlıkla çıkıyor.

Borax doğal bir mineral olduğundan ele temasından çekinmedim ancak yenilmesi yutulması tehlikelidir muhakkak.

Yapması da oynaması da çok eğlenceli. En kısa zamanda çeşitlerini yapacağız :)

65 yorum:

Feza Kıral dedi ki...

cok eglenceli gorunuyor. biz de deneyelim ;-)

periliblog dedi ki...

Muhakkak deneyin :D

TATLI TOSBAĞAM İLE YOLCULUK dedi ki...

Merhaba. Kullandığınız tutkalların markasını yazmanız mümkün mü? şimdiden teşekkür ederim.

periliblog dedi ki...

Merhaba, bir süredir bakamadım. Yeni gördüm sorunuzu. İki farklı tutkal aldım istediğim ebruli rengi elde etmek için. Ama aynı markada bulamadım. Koyu olan Red Apple diğeri knorr prandell. Simli tutkalların bu boyunu büyük kırtasiyelerde bulabilirsiniz sanırım ancak. Ama herhangi şeffaf ya da beyaz tutkalı da kullanabilirisinz. Ben de bir sonrakini öyle yapacağım çünkü o boy tutkallar daha uygun ve daha büyük boy bulunabiliyor.

Adsız dedi ki...

Borax yerine ne kullanabiliriz

periliblog dedi ki...

Merhaba, borax yerine bir malzeme öneremeyeceğim. Yerli yabancı bütün kaynaklarda tarifte borax vardı. Ama edinmesi kolay bir malzeme. Yakınınızdaki bir eczaneye danışın. Onlar size temin ederler ellerinde yoksa bile. Ben öyle yapmıştım en azından.

Adsız dedi ki...

boraks zehirlidir. kullanmayın bence

yagmur yerlikaya dedi ki...

Ben yaptim ama elime aldigimda elim su gibi oluyor neden acaba ?

periliblog dedi ki...

Borax'ın zehirli olup olmadığı yönünde farklı kaynaklar var. Yenilip yutulmadığı ve buharı solunmadığı sürece sorun olacağını düşünmüyorum.

Yağmur Hanım, yoğurmaya devam edin. bir süre sonra katılaşıyor.

Adsız dedi ki...

borax yerine ne kullanılabilir

Adsız dedi ki...

tutkal olarak ne kullanmalıyım yardımcı olurmusunuz? yani tutkalın türünün bi şartı var mı illa şu tutkal olmak zorunda diye bi şart varmı cevap verirseniz sevinirim

periliblog dedi ki...

Merhaba, ben boraxsız tarif görmedim açıkçası. Türk ve yabancı tüm kaynaklarda borax kullanılıyor. Yenmediği sürece dert edecek bir şey yokmuş araştırmalarımdan anladığım. Eğer çocuğunuzun yaşı küçükse obleck hamur yapın. Sadece nişasta ve su ile bolca eğlenebilir :)

Kırtasiye ya da yapı marketleerde bulacağınız su bazlı şeffaf veya beyaz tutkallardan olabilir.

Adsız dedi ki...

teşekkürler

Berra LÖK dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Nerden Borax Bulabilirim?

animatris dedi ki...

Eczanelerden bulabilir yoksa da getirmelerini isteyebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

hocam yapıyorum olmuyor aynı boraxı buldum su ile karıştırdım tutkalıda sonra boraxlı suyu döktüm suya olmadı maalesef acil cevap lütfen.

periliblog dedi ki...

Merhaba, boraxlı suyu nereye döktünüz ne oldu ben anlamadım. Boraxlı suyu ve tutkalı karıştırıyorsunuz sürekli. Bir süre sonra koyulaşmaya başlıyor. Bir şeyi dökmüyorsunuz. Oranlarda mı sıkıntı var acaba??

Adsız dedi ki...

Benim tutkalim beyaz su bazliydi hepsini yaptık fakat yarim yamalak su şeklinde acayip bir şekil aldı ve arastırdiğima göre su bazli beyaz tutkal değil su bazsiz gerekiyor bunun doğruluğunu biliyorsanız açıklarmısınız?

Adsız dedi ki...

ben yaptım muhteşem oldu here gece oynuyorum

Adsız dedi ki...

Tutkal yerine prit in sıvı yapıştırıcılarını kullansak oluyor mu?

Larasu İğde dedi ki...

Birkaç şey sorcam ilk önce nr kadar sıcak su koyacaz ve karıştırdıktan sonra sadece bekliyecekmiyiz yoksa buzdolabınamı koyucaz

melisa dedi ki...

bende yapmistim ama simsiz. cok güzel oluyor. sizinki daha güzel olmus.

periliblog dedi ki...

Herkese merhaba, tutkalın su bazlı olup olmadığı yazmıyordu ama yıkanabilir dediğine göre su bazlı olduğunu sanıyorum.Polimer K-10 diye bir tutkal tavsiye diliyor ve o da su bazlı. İnternette aratınca zaten zıp zıp hamur tutkalı diye çıkıyor direkt. Pritt in sıvı yapıştırıcısını da denemedim ama olacağını sanmıyorum.İlla sıcak su olması da gerekmiyor aslında. Borax rahat çözünsün diye o. buzdolabında bekletmiyoruz hiç. Bu arada biraz araştırınca borax kullanmadan sıvı nişasta veya deterjan ile de yapılabildiğini okudum. Ama ölçü yoktu. Malzemenin değişkenliği hamurun akışkanlığını etkiliyor. Herkes aynı malzemeleri kullanamadığı için çoğu zaman deneme yanılma ile ideal olanı bulabilir. :)

periliblog dedi ki...

Çok teşekkür ederim Melisa :)

abc dedi ki...

Benimkini nalburdan aldık ve su bazlı şeffaf tutkal diyo ama kuruyunca şeffaf oluyomul şimdi beyaz dediğiniz gibi yaptım ama posa halinde jaldı yani full kaskatı oldu sünger gibi hissi var ama sıkıbca parçalanıyor

Adsız dedi ki...

boraks olmadan yapabilirmiyiz.

periliblog dedi ki...

Borax ı çok koymuş olabilirsiniz çok katı olmuşsa. şeffaf ya da beyaz olması farketmez tutkalın.
Borax kullanmadan sıvı nişasta veya sıvı deterjan ile de yapılabiliyormuş. Ben denemedim. En kısa sürede deneyip yazayım onu da :)

Adsız dedi ki...

Borakssız,deterjansız ve nişastasız nasıl yapılır

Adsız dedi ki...

merhaba acaba su bazlı ahşap tutkalı olurmu?

Adsız dedi ki...

Ben slaymı deterjanla veya sıvı sabun ile yapıldığnı bilirdim acaba doğrumu?

Adsız dedi ki...

Ben bulaşık sabunu fairyi tutkalla karıştırdım oldu

Unknown dedi ki...

Merhaba ben beyaz tutkal ile denedim kaskatı birşey oldu borax da kullandım (sıcak su da) nerede yanlis yaptim ben acaba???

Bengisu Ateş dedi ki...

İçine daha fazla borax katman gerekiyor

Bengisu Ateş dedi ki...

Ben denedim öyle olmadı şimdi boraxlı denicem inşallah olur

Unknown dedi ki...

Boraxı ne kadara aldınız bir de yapıştırıcı olarak normal uhu kullana bilir miyiz. Bir de şey borax toz halinde mi satılıyor sıvı halde mi

Adsız dedi ki...

Toz Halinde Satılıyor Katı prit gibi uhu ise olmuyor hoppitv de YouTube de çok merak ediyorsan izlemeni tavsiye ederim bende dayanandım denedim uhu boşa gitti her yer batı erititrken tavsiye etmem merak ediyorsan yaz beğenirsen yaz o senin kararın ben boraxı 3 tl lik aldım bi liralık bile çok geliyor en az 5 tane slime yapılır ama bizim orda öyle sizin orası neresi olduğunu bilmiyorum 1-2 lira arası yeter ben korkuyorum Borax bozulur diye bence bozulmaz o nedenle 3 tllik aldım görüşürüz işallah güzel bir slime elde edersin bana Nasıl olduğunu söylersen sevinirim foto atarsan mükemmel olur

Unknown dedi ki...

Aktar karda

edanur Altun dedi ki...

Aktar karda

Adsız dedi ki...

Ananda zehirli

Adsız dedi ki...

Ben bir aktardan aldım. 100 Gr 15 tl ama ben 25 gr aldım yetti yetti arttı�� uhu kullanılmaz sanırım toz halinde satılıyor

Adsız dedi ki...

ELİME YAPIŞIYOR NE YAPMAM LAZIM

Adsız dedi ki...

arkadaşlar tutkali imalatçı firmadan satın alabilirsiniz.firma izmirde kargo ile gönderiyorlar 1 gün sonra elinizde.
mail adresi sansetkimya@mynet.com www.sansetkimya.com mail adresinden mail gönderdiginiz taktirde hemen geri dönüs oluyor. farkli renklerde ve özel simli tutkallar var . harika sonuc oluyor.

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Borax yerine sıvı veya toz deterjan oluyor.

Adsız dedi ki...

ben yaptım ama sıvı oldu

Adyok dedi ki...

Ben yaptım.Yarın baktığımda su gibiydi. Nedenini bilmiyorum.

Adyok dedi ki...

Ben yaptım.Yarın baktığımda su gibiydi. Nedenini bilmiyorum.

Adyok dedi ki...

Ben yaptım.Yarın baktığımda su gibiydi. Nedenini bilmiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim :)

Adyok dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
nursena bayar dedi ki...

Beyaz tutkallar sanayi tutkali galiba arkadaşlar,bende yaptım olmadı çünkü onunla ama kırtasiye den almanizi tavsiye ederim...Beyaz tutkal katı tuhaf bsy oluyor.

nursena bayar dedi ki...

Beyaz tutkallar sanayi tutkali galiba arkadaşlar,bende yaptım olmadı çünkü onunla ama kırtasiye den almanizi tavsiye ederim...Beyaz tutkal katı tuhaf bsy oluyor.

Adsız dedi ki...

Ben yarım kilosunu 3 TL'ye aldım. Aktardan

Adsız dedi ki...

malzemelerini öğrenebilirmiyim

Adsız dedi ki...

meraba slime katılastırmak içinn ne yapailirim

Unknown dedi ki...

MERABA BUGÜN SLİME YAPMAYI DENEDİM KAP OLARAK PEYNİR KABI KULLANDIM BORAX VE SIVI YAPIŞTIRICI KULLANDIM VE MAVİ BİR BOYA AMA YAPIŞKAN BİR ARAYA GELDİ FALAN ALTINDADA SU KALDI İĞRENÇ OLDU NE YAPMALIYIM?

Unknown dedi ki...

Merhabalar.Ben yaptım fakat açılmıyor yani esnemeden kopuyor ne yapabilirim.

Adsız dedi ki...

MERHABA BORAXI FAZLA KAÇIRDIĞINDAN OLABİLİR BEN DE KAÇ KEZ YAPTTIM VE BAZILARI DA AYNI SENİN DEDİĞİN GİBİ OLDU :
MAZEMELER
MONA LİSA SIVI YAPIŞTIRICI
YARIM ÇAY KAŞIĞI BORAX
BİR SU BARDAĞI KAYNAR SU
YAPILIŞI:
MONA LİSA SIVI YAPIŞTIRICIYI KABIMIZA DÖKÜYORUZ.SONRA KAYNAR SUYUMUZUN İÇİNE YARIM ÇAY KAŞIĞI BORAXIMIZI KATIYORUZ VE BORAX ERİYENE KADAR KARIŞTIRIYORUZ.BORAX ERİDİĞİNDE YAVAŞ YAVAŞ ÇAY KAŞŞIĞI İLE DÖKÜYORUZ. 5 ÇAY KAŞIĞI KADAR DÖKDÜĞÜMÜZDE KARIŞTIRIYORUZ VE ZATEN SLİMEIMİZ KATILAŞMAYA BAŞLAMIŞTIR .BU SIRADA EĞER SLİMENİNİZİN DAHA POFUDUK OLMASINI İSTİYORSANIZ SLİMENİZE BİRAZCIK TRAŞ KÖPÜĞÜ KOYABİLİRSİNİZ .VE SONRA DA EĞER SLİMENİZ VICIK OLMUŞSA ÇAY KAŞIĞI İLE BORAXLI SU KOYMAYA DEVAM EDİN .
SLİMENİZ HAZIR KURUMAMASI İÇİN HAVA ALMAYAN BİR KABA KOYUN EĞER SLİMEINIZI SAKLI KABA KOYMAYI UNUTTUYSANIZ SLİMENİZİ BİRZCIK YUMUŞAYANA KADAR BATIRIP ÇIKARIN
SİZE İNŞALLAH YARDIMCI OLABİLMŞİMDİR.
NOT:KENDİ SLİMEINIZI KENDİNİZ YAPSANIZ İYİ OLUR ÇÜNKÜ BAŞKASI İLE YAPINCA OMUYOR ÇOK DENEDİ
GÖRÜŞÜRÜZ

Adsız dedi ki...

Eger katı oluyorsa su ilave edip ocakta karistirarak ısıtın civik olunca ocaktan alip karistirarak sogutun

Adsız dedi ki...

çok güzemi çirkinmi bimem

Adsız dedi ki...

çok çirkinmi hiç bimiyorum

Mihriban Topbaş dedi ki...

Meraba bende bu gün yaptım ama borax biraz fazla gelmişş azcık katı oldu nasıl düzeltebilirim..

Şevval Güneş dedi ki...

Yapışkan oldu benimki ne yapabilirim?

Unknown dedi ki...

Ben tutkal koymadım bölünüyo ne yapmalıyım??

ayşe dirhem dedi ki...

Kaskatı oluyormu dondugunda