29 Aralık 2014 Pazartesi

Perili Çıtır Börek Tarifi :D

Geçenlerde yine aldığım sütü zamanında kaynatamayınca süt kesildi. Öyle öyle buzluk lor dolmuştu bir ara :D Bu sefer buzluğa atmadan hemen karışımı hazırlayıp yakın zamanda yediğim çıtır çıtır böreklerden yapabilir miyiz diye araştırmaya koyuldum. Yine bir kaç tarif bakıp kendime uyarladım tabii :)

Malzemeler:
5 yufka
Lor
Maydanoz
Dereotu
Tuz, karabiber
1 bardak sıvı yağ
4 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı elma sirkesi
1 yumurta

Lor, maydonoz, dereotu, tuz ve karabiberi tercih ettiğiniz oranlarda karıştırarak harcınızı hazırlayın. Bir kapta yağ, un ve sirkeyi karıştırın. Sirkenin kokusu pişince kalmıyor merak etmeyin :D

Bir yufkayı yayıp fırça ya da kaşık yardımıyla yağlı karışımdan her yerine yayın. Üzerini başka bir yufka ile kapatıp sigara böreği saracak gibi 8 parçaya bölün. Bu daha tombik ve büyük oluyor tabii.

Parçaların uzun kısmına harcı koyup sarın. En ucunu biraz ıslatıp yapıştırarak açılmasını önleyebilirsiniz.

Yağlı kağıt serdiğiniz tepsinize dizip üzerine yumurta sarısı sürün. Burada belirtmek istediğim bir şey var. Ben çoğu zaman sarılarıyla beraber beyazını da çırpıyorum ama öyle çok kızarmıyor o zaman. Ben de beyazını iç harca katarak değerlendiriyorum. Ziyana karşıyım :)

Ben mutfağa girince dibimde bitiverdi tabii Peri. Bütün aşamaları beraber yaptık. Hele yufkayı sarma kısmını hiç bana bırakmadı. Ben biraz düzelttim bazılarını sadece. Daha önce etkinlik kitabındaki bulmacaları çözerken hepsini çabuk çabuk bulunca "Aferin ne çabuk buldun" deyip takdir etmiştim. "Ne becerikli kız doğurmuşsunuz di mi?" cevabını almıştım. Becerikliliğini asıl bu böreği yaparken gösterdi. Aferin sana kuzucum :)








Hiç yorum yok: