13 Nisan 2015 Pazartesi

Pankek-Krep-Akıtma-Cızlama...

Bu arkadaşlar birbirinin yakın akrabası olur ve birbirine çok karıştırılır. Ben de çok takılmıyorum açıkçası ismine. Amerika'da pancake, İngiltere'de krep, bizde akıtma.cızlama, mayalı, mayasız, tuzlu, tatlı.... Pek çok şekilde yapılabilir. Ben bizim sevdiğimiz halini yazacağım şimdi. Artık hangi isme uyuyorsa bilmem. Biz pankek diyoruz :)

Bir hafta sonu klasiğidir bizim evde pankek. Hatta Peri okula gitmediğinde ya da evde kahvaltı yapıp gideceğinde istediği tek şeydir. Eli kaşık tutmaya başladığından beri karıştırma işlemini kimselere bırakmaz. "Ben kakııcaamm" O biraz karıştırır, sonra ben devam ederim. Ocak kısmına da bulaşmak istiyor ama biraz daha büyüsün bakalım.

Kahvaltısında yumurta olmazsa olmazımızdır ek gıdaya geçtiğimizden beri. O yüzden her şekilde yapmaya gayret ediyorum. Normalde pankeke bir yumurta koyarlar. Ben en az 3 tane koyuyorum. Bir tane yese bile yumurtası bol olsun en azından diye düşünüyorum. İştahı hiç belli olmuyor çünkü. Zaten genelde yemekle arası olan bir çocuk değil.

3 yumurta, bir su bardağı süt, bir su bardağı un, bir kaşık ruşeym ve bir paket kabartma tozunu güzelce çırpıyorum. Bu arada benim unum genelde tam buğday unuyla karışık halde duruyor. O yüzden ayrıca belirtmedim. Bazı tariflerde yumurtaların beyazını önce çırpıyorlar, unu ayrı yerde karıştırıyorlar vs. Bunları yapmak için zamanım yok açıkçası. Pratik ve çabuk şekliyle halletmeye çalışıyorum ben de pek çok şeyi her anne gibi.



Pürüzsüz bir kıvam aldıktan sonra önceden ısıttığım ince kenarlı tavaya bir parça döküyorum. Hamur kek hamurundan daha sıvı olmalı. Kendisi yayılıp tavanın şeklini alıyor zaten. İlk seferde biraz tavayı yağlayabilirsiniz. Sonrakilerde gerek kalmıyor. Üstü göz göz olunca altı da pişmiş demektir. Spatula yardımı ile pankeki ters çevirip diğer yüzünü de pişiriyoruz. Çok çabuk pişen bir şey zaten. Uzun tutmanıza gerek yok.






Peri pankekini balla yemeyi seviyor. Çook nadir de olsa krem çikolata alıyorum eve. O zaman tabi ki öyle tercih ediyor ama eve girmeyen şeyi çocuk istemez diye düşünüp almıyorum diğer pek çok aburcubur gibi.

Genelde minik minik değil biraz daha büyük ve yayvan halde yapıyorum. Çünkü bir lokmalık "salyangozlar" hazırlıyorum Peri kıza :) Balı pankeke sürüp rulo yapıyorum, belli aralıklarla kürdan saplayıp sonra kesiyorum. Çok küçükken kesip yediriyordum ama artık neyin kendine zarar verebileceğini biliyor tabi. Dikkat ediyor.



Tabii bunu da çeşitlendirmek gerekiyor bir zaman sonra. Silikon kalıplara uzun süre bulaşmadım ama baktım herkes kullanıyor ve her yerde satılıyor. Ben de iki tane edindim.



Çok az dökmek gerekiyor içine hamurdan ve ilk denemeden tecrübeyle kalıpların iç yüzeylerini yağlayınız kesinlikle. ;)

Afiyetler olsun
:)


2 yorum:

Madam Oje dedi ki...

Tatlım çok hoş gözüküyorlar blogunu takibe aldım bana da beklerim http://madamoje.blogspot.com.tr/

periliblog dedi ki...

çok teşekkürler. gelirim ben de :)